1
registreret Arne Thomsen
12
gæster og
79
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker...
|
Hej Hanskrist
Og glædelig jul 
Hvordan går det med dig, og hvordan formår du vedblivende at rumme og udtrykke dig med så meget energi og power?
Da vi i sin tid lærte hinanden at kende her på debatten, så var jeg imod, hvad du sagde. Imod. Imod. Imod. Men siden da er der sket meget. Forsoningen som brød ind og omfavnede hele situationen. Og nu læser jeg dig med stor interesse.
Der er så meget at hente fra en intellektuelt kapacitet, som samtidig har følelsen, drivet, gejsten med inde over.
Hvordan går det på fb?
--- ---
Hej Arne
Jeg forstår din position delvist. Men kun delvist. Du og jeg tillægger ydmyghed høj værdi. Men vores tilgang til ydmyghed er nu alligevel meget forskellig. Det ser jeg, når du uddyber, hvad det betyder for dig. Så lad mig se, om jeg forstår dig ret.
For dig er det ydmygt at erkende, at vi ingen værdi har. At vi blot er ligegyldige fnug i et kæmpe univers. At erkende dette, for dig, "sætter dig fri" ... egoet opløses, og du kan elske mere ægte.
For mig er det ydmygt at erkende, at vi skabt i Guds billede, ment til at reflektere Gud ind i Guds skabelse. At vi er sat til at forvalte verden og gøre den til et vidunderligt sted.
--- ---
Kh Thomas
|
|
|
|