1
registreret Arne Thomsen
12
gæster og
79
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker...
|
Hej Anonym/Tikka. Du peger - igen - på Johannesevangeliets Jesus-ord:
Jeg er vejen, sandheden og livet. (Kap. 14) Oplevelser i mit liv gør, at jeg ikke kan benægte de ord.
Men med tanke på, i hvor mange led ordene fra Jesus må være gået fra mund til mund, før de fæstnedes i skrift, er det jo ikke usandsynligt, at noget af det oprindelige budskab kan være gået tabt - eller er blevet forvrænget.
Det er så her, jeg finder det nærliggende, at vi mennesker på denne måde kan have givet os selv en fejlagtig forstørret rolle i den store sammenhæng - at vi regner os selv for mere, end vi er.
Og når jeg sammenholder dét med det - som jeg oplever det - mirakuløse i altings væren (som sufien Rumi kalder: Sandhedens mirakel), så er der jo ikke langt til at opleve alt værende som guddommeligt. Dermed er man jo allerede tæt på panteismens: Alt er Gud. Gud er Alt (hvilket jo ikke udelukker, at Gud kan være mere end dét).
Dermed bliver ikke alene du, men alle mennesker, alt levende og alt andet værende i universet (måske universerne) - også din pc! - guddommelig - og Satan bliver blot en bekvemt opfundet ikke-værende undskyldning for vore fejltagelser
M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - harmoni og kærlighed
|
|
|
|