1
registreret Arne Thomsen
12
gæster og
79
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker...
|
Jeg snakker ikke udenom, svarer ovenikøbet på de spørgsmål du stiller mig.
Men her er hvad du skrev som viser at du enten lyver eller har problemer nu med din hukommelse og/eller forstandighed (jeg er bekymret for dig):
Nylig her på Trosfrihed.dk blev jeg ret tilfældigt opmærksom på de - for mig at se - store forskelle på den kristendom, jeg kender en smule til, fra bjergprædikenen i Matthæusevangeliet, og så den kristendom Paulus stod for, som vi kender den fra hans breve.
Paulus' kristendom bygger jo på den åbenbaring, han hævdede at have oplevet "på vejen til Damaskus" (mødte aldrig Jesus), mens Matthæus' kristendom bygger på hans liv som discipel hos Jesus.
I hvert fald synes det klart for mig, at Matthæus ret så ydmygt beretter om sit liv som discipel hos Jesus, mens Paulus belærer os om sin Gud på en - synes jeg - noget autoritær måde.
Arne:
Matthæus' kristendom bygger på hans liv som discipel hos Jesus
Matthæus ret så ydmygt beretter om sit liv som discipel hos Jesus
😱🙊🙉
Hvorfor tror du jeg bad dig læse på bibelinfo om Matthæus? Fordi jeg ville korrigere dig for dine tåbelige idéer om Matthæus. Du forstår simpelthen ikke den kronologiske rækkefølge, og at evangelierne der er en genre og som er teologiske biografier, ikke historiske dokumentar biografier, hvilket enhver kan forsikre sig om ved bare tanken jomfru fødsel der er teologi, en måde at tale teologisk. At det skulle være historisk dokumentarisk virkelighedstro har aldrig været kirkens eller forfatterne til evangelierne deres hensigt, tanke.
Mvh HansKrist
PS:
Jeg bliver mere og mere bekymret for dine kognitive evner, noget ser ud til her på det sidste at svigte dig - dine indlæg og hvad du skriver hænger ikke længere logisk godt sammen
|
|
|
|