1
registreret Arne Thomsen
12
gæster og
79
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker...
|
Nu må du sgu stop med igen igen igen at spille idiot
Jeg har givet dig hvad jeg har fundet lige hurtigt af Anders Klostergaard
Du ville hvis du læste bibelinfo Link til Matthæus opdage at manden ikke har været i nærheden af den historiske Jesus
Hvorfor hvad han skriver er en teologisk biografi og hans egne ideer, altså konstruktion
Og ud fra de citater jeg gav dig af Klostergaard ser du at evangelierne er skrevet for at Jesus ikke skal gå i glemmebogen:
Kristusbevidstheden er truet af glemsel. Kun truslen om et erindringstab kan forklare evangeliegenrens fremkomst
Hos Paulus er Jesus Kristus det hotte omdrejningspunkt, fordi vi er så tæt på korsfæstelsen og stadig omgås Paulus mennesker der omgikkes Jesus, så her er intet problem med at Jesus Kristus skulle gå i glemmebogen,, men senere gælder:
Kristusbevidstheden er truet af glemsel. Kun truslen om et erindringstab kan forklare evangeliegenrens fremkomst
Evangelierne er altså en senere konstruktion mange år efter Jesu død og nok også Paulus død, ihvertfald er Matthæus lang tid efter Pauls død,,, kirken har brug for et stærkt Jesus billede, og bestiller eller foranstalter at dette bliver bragt til veje
Jesus korsfæstelsen og så Paulus breve og så evangelierne - sådan er den kronologiske orden
Men det troede jeg sgu da du vidste mand
Hvis du ikke engang kan læse og forstå så må jeg meddele dig at jeg har andet at foretage mig end at æres med dig altid og konstant fordi du ikke kan finde ud af at opføre dig normalt og ordentligt overfor mig, men straks er i angreb og i fuld gang med at ringeagte mig
Du skal stoppe Arne med dit evindelige pjat
|
|
|
|