0
registrerede
5
gæster og
180
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker...
|
Hej Gerth. Lige et indspark fra sidelinjen til din dialog med Hanskrist: Du skriver:
Det er mit indtryk af profiler her på trosfrihed forummet, at i omtaler hinandens overbevisninger som værende volapyk. Min kommentar: Jeg mener, der er to sider af den sag. Den ene er den klarhed, hvormed en overbevisning udtrykkes. Er det ikke klart nok, bliver det let fejlforstået - eller endda slet ikke opfattet - og så går det galt.
Den anden side af sagen er - efter min mening - at mange har den indstilling: Min overbevisning er den rigtige, alle andre overbevisninger er forkerte. Hvad dét har kostet af myrderier, pinsler og anden dårligdom i historisk tid, det skriger jo til himlen - og her kvæler det jo debatten.
Desværre ser vi, synes jeg, begge dele her på Trosfrihed.dk i form af manglende klarhed og personlige nedrakninger.
Tænk hvis vi i stedet fremmede gensidig forståelse samt anerkendelse af andres ret til at udtrykke deres egne overbevisninger. Så ville der blive meget bedre muligheder for gensidigt inspirerende og afklarende dialoger - og - i tilgift - sommetider - videreudvikling af egne overbevisninger
M.v.h. Arne agnostisk "panteist", indre harmoni, ydmyg kærlighed
|
|
|
|