1
registreret Arne Thomsen
12
gæster og
79
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker...
|
Jeg er ikke sekterisk
eller bibelsk fundamentalistisk religiøs
Hvordan pokker skulle jeg også kunne være det med Paulus og Paul Tillich og Nicolai Berdyaev som mine åndsfrænde,,, faktisk en umulighed,,,
Men du Gerth nærmer dig mer og mer noget bibelsk religiøst fundamentalistisk sekterisk,,,,
forstå Bibelen og især Nye Testamente, men gentag ikke bevidstløst hvad der står uden at din selvstændige moderne 2020 videnskabelige verdensforståelse også kommer til udtryk,,,, det glemmer du,,,,
Der hvor du har fået fod på det religiøse er omkring Helligånden du erfarer oplever, gør en masse godt for dig, blandt andet recovery fra en svær periode
Dette (HEALING og RECOVERY) er kristendommens kongstanke om Helligånden som Gud Helligåndens Virke og indtog i verden gennem Jesus vi kristne tilslutter os som KRISTUS
Ja begivenheden KRISTUS ind i verden ved mennesket Jesus er: den Gud Helligåndens Ny Væren og Virkelighed ind i verden ved Jesus KRISTUS der gennem omvendelse og healing og recovery af menneskers liv grundlægger de kristne forsamlinger, urmenigheder og danner KIRKERNE
Begivenheden KRISTUS er også Guds Kærlighed KRISTUS ind i verden ved mennesket Jesus, og Guds Kærlighed KRISTUS betyder altid HEALING - RECOVERY fra sygdom og voldsom eksistentiel nød pine og krise
Begrebet Helligånd der indenfor kristendom er Gud Helligånden er et levende begreb der er udviklet på i to tusinder år af de største ånder og intelligenser - så indenfor kristendommen findes der en dyb avanceret kompleks forståelse dette begreb der dækker over en så livgivende livsvigtig altafgørende central funktion ved menneskets SPIRITUALITET -
Helligånden denne Healing Power og livgivende Guds Ånd i menneskers liv - uden hvilken ingen KIRKE i verden fordi ingen kristne i verden
Det er ganske ganske umuligt uden Gud Helligåndens Virke, Gerning, at vi overhovedet kan forestille os et menneske være kristen
Så kristendom har derfor intet at gøre med at læse Bibelen og så tro hvad man her læser og så få den mærkelige opfattelse at nu er jeg kristen fordi jeg tror og forestiller mig alt hvad jeg har læst er sandt, er Guds Ord ---- nej uden Gud - Gud Helligåndens Virke og Gerninger med et menneske, bliver ingen mennesker kristen
Tro er et guddommeligt værk i os, som forvandler og føder os på ny ud af Gud (Joh. 1). Den døder den gamle Adam og gør os af hjerte, sind, tanker og alle kræfter til helt andre mennesker. Den bringer Helligånden med sig. Oh, troen er i sit væsen en så levende, skabende, virkende og mægtig ting, at det er umuligt, at den ikke uafladeligt gør godt.” Luther
Troens Dynamiske væsen er ikke bare FLOW men MAGISK FLOW = SUPERFLUIDITY
En GUD HELLIGÅNDENS KREATIV og HEALENDE EKSTASE
Kristendommens SPIRITUALITET har en vertikal ego-self emotionel og ja motivationel ekstatisk begejstrings struktur eller FLOW struktur, endda MAGISK FLOW struktur = SUPERFLUIDITY
PS:
Helligåndens Virke og Gerning erfarer vi altid kun igennem den religiøse åbenbarings dimension, ellers ville det blot være menneskets egen fornuftige eller ufornuftige ånd der gjorde sig gældende
|
|
|
|