0
registrerede
5
gæster og
116
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Samtaler omkring bålet...
|
Hej Arne
Lad os starte med begyndelsen, og så må du ellers bare spørge ind til tingene, hvis der er noget som du ikke forstår. Ifølge Krishna bevægelsen er vi evige væsner som levede i den åndelige verden, men så var der én, eller flere, som faldt ( = gjorde oprør mod Krishna).
Hvad skete der så?
Her henholder jeg mig til det deres grundlægger sagde her:
https://iskcondesiretree.com/profiles/blogs/brahma-loka-vs-vaikuntha-loka-by-romapada-swami
But not all of them go back to Godhead. Even Lord Brahma himself doesn’t always go back to Godhead. In the 9th canto Srila Prabhupada says: “Both the Lord and the living entity, being qualitatively spirit soul, have the tendency for peaceful enjoyment, but when the part of the Supreme Personality of Godhead unfortunately wants to enjoy independently, without Krsna, he is put into the material world, where he begins his life as Brahma and is gradually degraded to the status of an ant or a worm in stool.” (SB 9.24.58 ppt) So it appears we have all been Brahmas, but have fallen down. Vi skulle altså allesammen begynde som Brahmaer:
http://www.krishna.com/topic-term/brahma
For at gøre det hele nemmere at forstå, så lad os sige, at der kun var 10 faldne sjæle, og så se, hvad det betyder.
Det betyder at der opstår 10 universer, hvor der er 10 Brahmaer...altså 1 Brahma i hvert univers.
Spørgsmålet er nu, hvad disse Brahmaer kan foretage sig, for de har jo brug for faldne sjæle til planter, dyr og mennesker. Men der er ikke andre faldne sjæle til deres forehavende, så hvad kan de skabe? Intet på den baggrund.
Her kommer ham jeg talte med så og siger, at Krishna bare kan udfylde alle de andre roller i de enkelte universer.
Krishna skulle altså lege planter, dyr og mennesker...
Det stiller jeg selvfølgelig spørgsmålstegn ved og har bedt ham om at forklare et sådan forløb for mig.
Håber du bedre kan forstå tingene nu?
Your friend forever
Jan
|
|
|
|