1
registreret
(1 usynlig),
32
gæster og
1458
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Godmorgen Simon
Her skriver jeg med fingre, der nærmest knopskyder og ser ud som om, de snart springer ud i lysegrønt for herefter at folde sig ud i forårssolens varme stråler. Hver aften, når dagen nærmer sig solnedgang og kroppen er træt og brugt efter dagens grønne fingre, så sætter jeg mig i min bil og kører ud i det blå og grønne landskab for at nyde horisonter og aftenhimlens lysende og glødende farver. Derfor er det her helt på sin plads at overlade scenen til Knud Sørensen fra hans næstseneste bog Horisonter udgivet i november 2019 ... :))
DE VENTENDE
De stod og ventede på mig digtene nogle på den strandbred som fjorden søgte ind på og nogle stod og åbnede sig mellem de træer der ellers begrænsede mit udsyn og der var andre som varslede om kommende erindringer. Enkelte fulgte dog ikke med mig da jeg gik videre.
UDE I NATUREN har nogle ord skjult sig nogle nede i muldlaget nogle i havrens bjælder og nogle inde bag træernes løv og oppe i rummet er der uhørte toner der søger efter ord de kan forbinde sig med og når det lykkes når ord og toner forenes besættes vi af landskabets sjæl
INDE I MINE ØJNE
er der et par ører der fornemmer at en fuglesang er på vej
og pludseligt ser jeg den så sangen i alle dens farvetoner favnende det landskab jeg er på vej ind i.
JEG VED at da jeg i går gik søgende gennem et ukendt terræn efterlod jeg mig en række fodspor i den sandblandede muld og nu håber jeg at der en dag er én der træder ned i dem og møder det digt der i går ikke ville forenes med mig
DER ER STEDER hvor det kun er stilhed der gror på markerne men hvor svage spor dog vidner om en fortidig aktivitet og rundt i terrænet ligger som en slags monumenter de bygninger der engang var fyldt op med liv.
Knud Sørensen
Soldansende hilsner RoseMarie
|
|
|
|