1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1470
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Hej Simon
Klipper af ild og glødende sand
Ord af fugletyngde
Hver sten spejlet og genspejlet i stråler Solen i blodet
En by bygget af lys Lys hvoraf vi bygger vores håb Håb vi bygger vores liv på
Stenlys, lys- åbninger, farbare veje Vævet af flammetråde
Pia Tafdrup
Den første sol er den bedste i marts den der får dampende jordsafter til at parre sig med vestlig brise i middags timen Den der får afbleget halm mellem jordbærplanter til at skinne som guld i øjne der har åbnet sig efter en lang søvn den der får en hånd til at række ud en fingerspids til at stryge hen over en håndryg en hånd til pludseligt at gribe hårdt og holde fast!
Pia Tafdrup (fra "Den inderste zone" 1983)
DAGE SENT I MARTS
Dage bevæger sig i én retning ansigter i den modsatte. Uophørligt låner de hinandens lys.
Mange år efter er det vanskeligt at afgøre hvad der var dage og hvad der var ansigter . . .
Og afstanden mellem de to ting føles mere uoverskridelig dag for dag og ansigt for ansigt.
Det er det jeg ser på dit ansigt Disse lysende dage sent i marts.
Henrik Nordbrandt
TORDMÅNED I MARTS
Gigtsvag står jeg i grøften, det trækker i mine lemmer. Oppe i vinterregnen gemmer sig fuglenes stemmer.
Den, som skal grave en grøft for andre, må stå dernede og mudre med hakke og skovl og æde og drikke og svede.
Men oppe mellem englene trækker forårets fugle. Og vingerne under min trøje er blevet svære at skjule
Over de våde enge Vandrer skyernes skygge. Alle hanner står ude med brede og tøvende rygge.
Hornene på min pande bryder og kildrer og klør. Væddere bliver vi alle Den dag. Det for alvor tør.
Selvransagelsens rejse, rundtur i hjertets hul. Hvad er alt det, som glimrer? Arveligt, mølsikkert guld.
Frank Jæger
Mange hilsner RoseMarie
|
|
|
|