0
registrerede
19
gæster og
1327
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
Radisebogen - på dansk...
Glæd Dem til at møde „Søren Brun – en lille mand med et stort bekymret måneansigt. Hans problem er uløseligt, han er født snydt. En grum skæbne har udvalgt ham til syndebuk. Trine – Søren Bruns formidable modpol, sindbilledet på kras kvindelig kritik. Tomas – hendes forkuede lillebror, som søger en helt religiøs trøst i sin sutteklud. Schröder – der altid siddende bøjet over sit legetøjsflygel i skyggen af Beethovens buste har valgt kærligheden (kunstens udbredelse) fremfor pligten (et nærmere forhold til den utrættelige og umusikalske Trine), Rumle – en menneskelig mødding, der tænker rene tanker. Nuser – Søren Bruns elskelige filosoferende firbenede ven, der dagdrømmer sig til andre tilværelser end et hundeliv – snart pingvin, snart helikopter.”
- Paul Hammerich.
Søren Brun: Ensomheden er en frygtelig ting, Viola… Viola: Jeg kender det, Søren Brun. Og er det ikke sært at man kan føle sig ensom midt i mængden? Søren Brun: Jeg er vist lidt for mig selv i det stykke. Jeg føler mig ensom, naar jeg er helt alene!
*
Svantes forårssang
Mit hår falder af min knæskal er løs og nyrerne rasler af sten. Mit hjerte er skævt min mave nervøs det jager så sært i mit ben – jeg mærker det hvorend jeg går… og dog er det vår.
Min gangart er tung min ungdom forbi mit sind er formørket som beg. Min elskede bor hos ham hun kan li og viser sig sjældent hos mig – man høster knap det som man sår… og dog er det vår.
Vor fremtid blir kvalt af kulos og svovl vi vedgår til sidst gæld og arv. En dag vil jeg ta min spade og skovl og skynde mig ned i min grav – måske det vil ske nu i år… og dog er det vår.
- Den Benny’ste Andersen.
mvh Simon
|
|
|
|