0
registrerede
20
gæster og
131
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Mening med mit liv?
|
Hej Jan.
Det er imponerende, synes jeg, at du orker så megen energi til at studere Vandrer mod lyset!, der - set med mine øjne - er en "aristokratisk" og bedrevidende orientering om Gud og verden baseret på spiritistiske åbenbaringer i Danmark i 18-19-hundrede-tallet.
Allerede indledningen i dit første link:
Skal vi drage en Sammenligning mellem "Vandrer mod Lyset" og alle andre eksisterende Religioner, da er der et Problem, der straks fremstiller sig for ethvert virkeligt tænkende Menneske som noget ganske ubegribeligt, hvis den paagældende ikke vil akceptere den i Værket givne Forklaring om dets Fremstilling og Fremkomst i den jordiske Verden. Problemet er dette: at hele Værket - inclusive de to Supplementer samt "Forsoningslæren og Genvejen" - fremtræder i en enestaaende skøn, klar, logisk og etisk uangribelig Form. vækker i mig en skepsis, som bestemt ikke bliver mindre, når jeg læser en masse detaljer om, "hvad Gud har tænkt".
Jeg kan ikke mobilisere energi til at nærstudere alt dette, men hvis du er i stand til at formulere et samlet overblik - og måske endda din egen konklusion, tror jeg, det ville være spændende.
M.v.h. Arne Harmoni og kærlighed til denne klode - og alt dens liv
|
|
|
|