1
registreret Arne Thomsen
84
gæster og
1064
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Hej Simon
At ha' en sans for humor er også for mig noget af det vigtigste i al kommunikation med en sans for livet og dets sang. Humor er det dimentralt modsatte af selvhøjtidelighed og det at være knibsk i forhold til at være generøs med sig selv og sit indre.
https://litteratursiden.dk/analyser/brandt-jorgen-gustava-der-er-aeg-i-mit-skaeg
Ingivelser
Sommetider er de her, inspirerede sekunder af overvældende lys og glæde i et indre landskab
...Bortforklar elektriciteten - den virker alligevel Henvis dine tilstande af indsigt til den private hjernebark - almene er de alligevel om også de fornægtes
Og bagefter som forud for dem: stoppestederne i periferien af irret metal og glassyge himle...
Men i en håbløshed af trivsel og trafik står det uforudsete pludseligt der, selvindlysende på dit ansigt, og din mund blomstrer nårsomhelst For mig, - fordi jeg så det
Til undren
Det der allermest rører os sker én gang
Dog af stilheder fremkaldes en fløjten vi genkender eller en anden stemme fra det kendte ubekendte
Måske var det en fugl
En bladkant vender viser ind mod stilhedens kilder Og hændelsen vågen i os vækker ingen bekymring om tab
Vi tar del
Som ved en liturgisk langsomt faldende finale synes alt at åbne sig vigende for et genstandsløst begær
Der findes en tørst som ikke angår kroppens behov for væske og som ikke kan slukkes Der findes en længsel som rækker ud over den verden jeg sanser og hvor jeg er hjemme Jeg nærer den i åndedrættets rytme og i den legende følelse Den kommer intetsteds fra Den holder mig oprejst Den er musikkens hemmelighed
Jørgen Gustava Brandt
Allerbedste aftenhilsner RoseMarie
|
|
|
|