1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
Himlen er sølvgrå, og et egern med store brune øjne piler rundt i nøgne træer, mis er professionelt ligeglad...
Englebarnet tegner
Englebarnet tegner med gennemsigtige farver på ruden bag ruden ligger luften og de fjerne cypresser og sol og sne hvor moderens bil kører fast og Rolighedsvej der er moderens vej og Landbohøjskolen med de kraftige heste se min datter går gennem lyset fra de gennemsigtige farver på ruden og fra månen det er så nær det farligste der findes datteren græder her åh hvor er mor fin og gul sagde englebarnet som tiden dog går sommerens blomster visner og sneen falder grå en morgen hvor englebarnet står ved ruden og i et blåt gennemsigtigt lys svæver bort i hvide gevandter åh sådan en mørk vintermorgen åh lille pige dit smil der smerter mig men se hun går og siger kære gamle bamsefar rejs til paradis med mig så snart og undgå døden nu rejser mor igen fra sneen lige ind i regnskoven kom her og leg med englebarnet råber bamsefar til det lille barn der græder hjerteskærende af skræk over jordens overbefolkning der er så slem at her går folk op og ned mellem potter og pander oh lokker moderen mit barn slå klæde over ansigtet som beskyttelse mod sandstormen og kom herned til tuaregerne i det gyldne land hvisker moderen forførende i døråbningen og så sover moderen i et rum af sølv åh sir englebarnet da hun ser det se verden i mine øjne og det lille barn ser op fortæl mere åh fortæl dog mere hen over den blanke flade kommanderer englebarnet fra sin stridsvogn og verden er lutter gennemsigtigt lys.
- Per Kirkeby.
Efter den første morgen
Efter den første morgen søger jeg sprogets dæmpede jordrøg
Atter og atter kysser jeg mindet om væk mig! væk mig! Solen og de svir- rende vinger i morgenbrun damp
Hvad du gav mine tanker, er broddens modstand, skjult i min svævende blomst
Hvad du gav mig er lutter morgen
Min lidenskab: at vågne
- Inger Christensen.
mvh Simon
|
|
|
|