0
registrerede
79
gæster og
134
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
Baklava
Jeg føler mig utilpas i Athen, Istanbul såvel som i Beirut. Folk der synes at vide et eller andet om mig som jeg aldrig selv forstod, noget tillokkende og dødsens farligt som den undersøiske gravgade hvor vi dykkede efter amphoraer sidste sommer, en hemmelighed - halvt anet som udspioneret af gadesælgernes blikke pludselig gør mig mit skelet pinefuldt bevidst. Som om guldmønterne børnene rækker frem mod mig er blevet stjålet fra min egen grav i nat. Og som om de ligegyldigt har knust hver eneste knogle i mit hoved for at få fat på dem. Som om kagen jeg spiste for et øjeblik siden var sødet med mit eget blod.
*
Byzantium
Brænderøgen driver bort over de sammensunkne grave og vinteraftenens svindende lys når en grænse, hvor kun de dødsdømte ansigter er stærke nok til at yde tilstrækkelig modstand. Kvinderne, som kalder ud i mørket fra de forfaldne huses åbne døre prøver på at fortælle mig noget som børnene, der uvilligt afbryder deres leg i kirkeruinen ikke forstår. Og natten igennem løber sorte hingste med blodsprængte øjne løbsk i de snævre gader når de på lyden af deres hovslag fornemmer at rytter i de sølvbeslagne sadler er døde for længe siden.
- Henrik Nordbrandt.
mvh Simon
|
|
|
|