1
registreret Arne Thomsen
84
gæster og
1064
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
Hej RM..
Ja, han var et dejligt menneske og en herlig forfatter, og sikkert ikke så lidt af en bedstefar - han døde nytårsaften, og fik altså ikke sin champagne. Til gengæld fik han en masse ører og øjne, der nu går rundt eller måske sidder og tænker lidt på de essays, han gennem tiden fornøjede dem med, hvoriblandt også jeg er tilskrevet. Jeg ved ikke om han som jeg er det, var glad i Hviid's, men på Hviid's er der nok andre end jeg der er glad i ham.
På Hviid’s, har man ud på de små timer nemlig stadig stjerner i øjnene, ja måske enkelte stadig drømmer om natten mellem stjerner, og tænker på en anden gammel bohemenatur, der så ofte gik hjem med månen i snor:
Aften på Kgs. Nytorv Schade til minde
Man ser et lille tog på nattehimlen. Der er stjerner i og omkring det og en mand, der kigger ned på jorden.
Kan han se os her på Kgs. Nytorv, her hvor månen nu er tændt i den runde vandpyt foran Hviid’s?
Kan han høre bluesharmonikamusikken dryssende fra Nyhavnsknejper skønnere end sne og parmasan og makaroni?
Her går mennesker forbi i mørke frakker men med lyset tændt på vrangen – ind i deres hjerter bruser bytrafikken som en gul guddommelig citronvand.
Hej, Jens August, tænker jeg i maosutter og med hul på hælen som den stakkels Baudelaire, nu til morgen, når vi vågner her i København, skal du drikke morgenkaffe med Vorherre..
- Peter Poulsen.
Om det stadig drypper på degnen, ska' jeg ikke kunne sige, dog drypper det på skyggerne, hatteskygger der farer afsted uden mål og med, i forsøget på at holde rødderne tørre, her i springvandet. Lyden af vandet der siler ned i undergrunden er herlig, og får sikkert hin kloakrotte til at stikke næsen frem, og sku' du være så (u)heldig pludselig at stå foran bissen, vil du sikkert høre den hvæse: "How dare you!"
mvh Simon
|
|
|
|