0
registrerede
19
gæster og
1327
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
P.s.:
Fra Serie af Jørgen Gustava Brandt læses baglæns fra – ja, man står næsten midt i Pelegs mark og ser ud over Tjørne Engen, en sidebemærkning her uvedkommende, og alligevel så meningsfyldt sammenhængende – og sikke en oplevelse:
Som du ser er det hele et øjeblik.
&
Universets formiddagssnue gone with the wind Hvad skal jeg sige når jeg ser
Mit skur i den mægtige verden flak til alle sider på stranden med ryggen til vandets fremtid og fortid midt imellem
Det energiske antræk over mit hoved piskende
Plukker, ofrer, udtrykker et snebær eller to swyp fffss –
&
Udenfor udenom ligger de tilbageblevne enge og strand og vand. Fra vinduerne ses af og til en hare springe afsted eller måske er man heldig og den sidder stille og vasker sig med de lange ører strittende op Vinden kommer langvejs fra fra et eller andet sted der regnes for fremmed ligesom drømme om kærlighed i æteren muligvis vakt af et fuglefløjt Alle bærer på et eller andet livssyn måske ordinært uafvidende Et hemmeligt kosmos en mening en absurd logik en forestilling om årsag om herfra og dertil og en enorm skamløs tilgivelse som aldrig undslipper dem som aldrig når frem fra dette aflukke
&
(han har tabt sit hjerte)
Gusen flager i baghavens sure hjørne kompost og krysantemum mørkning Jeg er klar med raketten
Lys over landet det er det man vil i denne underverden her
og vindpapirer iturevne sutra noder i brændende stumper og stykker blinkende i natten
Fyrværkeri må vi ha for at kunne skimte mørket i mellemlandet i mellemtiden nu Det tror jeg ildgnistrende mørke i dybet i højden
Og gang i slagtøjet
- Jørgen Gustava Brandt.
mvh & husk nu På Spåret! ;) Simon
|
|
|
|