1
registreret Arne Thomsen
9
gæster og
158
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Mening med mit liv?
|
Hej Gerth. Jeg fornemmer, at du overordnet set har fat i noget ægte, men den måde du udtrykker dig på, forekommer mig uklar. Du benytter to begreber "det guddommelige" samt "Helligånden", hvorved det sidste - for mig - forsvinder i tågerne.
Og når du skriver til mig:
Du omtaler altså dig selv som en kristen, fordi du skriver ´vi kulturkristne´, hvori du er med i den benævnelse. Jeg gider ikke mere dine misledende ord. Nu opfatter jeg dig som kristen og det kan ikke diskuteres mere fra nu af. så bliver det klart for mig, at du foretrækker at fastholde en misforståelse af mig. Jeg mener ikke noget sted at have skrevet "vi kulturkristne", men skulle du kunne finde noget sådant fra min hånd, er det en fejl fra min side
Jeg finder noget godt i kristendommen - især den helt dybe kærlighed. Jeg finder også noget godt i islam - især ydmyghed. Og jeg finder noget godt i buddhisme - især meditativ selvindsigt.
Men religionernes dogmer "køber" jeg ikke! Jeg tror ikke, de kan rumme den sande virkelighed - som vi mennesker ikke kender.
M.v.h. Arne Kærlighed til kloden - og dens liv
|
|
|
|