0
registrerede
82
gæster og
1072
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Hej Simon
Med så meget regnvejr kan selv små solstrejf i efterårsløvet pludselig lyse op, så øjne står på stilke, udsigten bli'r stor og mærkes i hjertet, og øje blikket fæstner sig i horisonten.
FØRST NU
Det er først nu her i november da løvet falder ”trindt om land” at jeg igen bliver bevidst om at den ligger derude min horisont blålig og fjernere end jeg huskede den og på én gang gådefuld og mærkelig fortrolig og jeg tænker på alt der groede op inden for denne cirkel.
KLODEN ÅNDER STILLE
i lavningen derhenne den manifesterer sin vilje til liv og et svagt pust ude fra universet forener sig med klodens ånde og fortaber sig i den evighed der skjuler sig et sted derude bag min fjerneste horisont.
Jeg ved at jeg ved at derude bag en af mine horisonter er der et digt der venter på mig. En aften da alle horisonter var skjult i mørket kom et par linjer til mig de lød: »Jeg var/altså er jeg.« Resten må jeg begive mig ud for at opsøge.
Solen står op og går ned og står op og går ned det sker planmæssigt hver dag og tiden går urene er velsmurte og i god stand evighedens erobring er kun et spørgsmål om tid.
Knud Sørensen
Go' weekend med solstrejf og udsigt :)) RoseMarie
|
|
|
|