0
registrerede
35
gæster og
1484
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
Morn' fra Malinovski, for nu at fortsætte i ånden eller noget tilnærmelsesvis - med en kattens anatomi, bakkekontakt og fugleperspektiv:
Digt over skyerne i maj
At se landet dette eller hint fra 2500 meters højde bag propellernes sikre cirkler det er fantastisk det er et rubensk Grønland med vældige venusbjerge et æstetikkens arktis svimlende saligt. Så skimter du pludselig gennem skyernes blændværk et lille rødt tegltag en kvinde der står og tøver lidt for langt ude i en sø en lys prik i fart langs en stribe det er Kurt eller Egon i færd med at køre sig selv og andre ihjel stangfuld og ulykkelig hårdknude akut og du sir til dig selv ligesom Zygielbojm: det er dernede det er i jeres massegrave jeg hører til.
*
Og man ku' snildt fortsætte: Misnøje til skade for mandstogten…
Landet som er
Som natten sort mit land som bjerget solen rummet håbet
sort: som en drik hvem tørster ikke efter dit fløjl sort: bare lyden sort: hvor jeg elsker dig sort
du broderskabets nat hvor nederlagets sorte majestæt... forklædt som admiral... og vårens styrtende skimmel... hvor visheden i jordens dybe cisterner... ved Ebro...i Thessalonike… hvor Rosa Luxemburg... hvor Che...
mit land mit sorte land som er: næsten uoverkommelig som du din grænse... (som jeg forsvarer til det sidste) :denne slimede kamp på dit yderste salt sten
„det er håbløst og vi gir os ikke” du går jo under æbletræets orgel af insekter skriver til præsidenten i Perú du leget med i legen „ladsomom” skin og forviklinger kromatisk kaos eller forankring i for min skyld gerne klassicistisk vinter; secundum non datur: andetsteds haver du ikke hjemme
du tågehorn uden slagord verber slagtøj nejtak sort ved man hvad er
nederlaget det er jeg med på det er suburbant det er sort sort er smukt
regnbuen fatamorgana de lysende horisonter: alt som ikke er er jeg træt af at ønske jeg forstår flammen den vil se i mørket det flag det land som er
der er kun een vej den til Père Lachaise den sidste handlings underskrift og blomst berusende entydig sort som bjerget solen rummet og som håbet.
- Ivan Malinovski.
mvh & godag..;) Simon
|
|
|
|