0
registrerede
35
gæster og
1484
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Godmorgen Simon
Livgivende regn, lettelsens styrtregn, latterens regndans. Bedre ka' det da ikke være, når det mærkes godt og vådt både indeni og udenpå ... Yeah! :))
Poesibogen med Laugesen var ligeså livgivende som regnen fra oven har været. TAK fordi du har fået åbnet mine øjne og ører for hans tone i skriften. Jeg gik efterfølgende udsendelsen lidt på opdagelse efter og fandt mange beskrivende og begejstrede ord om hele forfatterskabets generøsitet i både mængde og mangfoldighed. Der er ikke noget at sige til, at Laugesens seneste udgivelse Traveling fra 2017 gav ham Blixenprisen for årets skønlitterære udgivelse:
Det ligger i omhuen med skriften med sproget holdt i live
Lyd. Rytme. Arrangeret og spontant, menneskets stemme. Det var engang om lidt, nu.
Det sidste Artaud skrev, min vejviser helt ude af tid et helt andet sted. Det totale udtryk, billige små hæfter fyldt med blyant og blæk i forskellige farver, fulde af tegn, tegninger og knivstik, en magisk ensomheds teater der skider på, om det er kunst.
Peter Laugesen fra Traveling
https://litteratursiden.dk/anmeldelser/traveling-af-peter-laugesen
... og endnu en pris i 2018:
https://foljeton.dk/63480/en-ven-af-universet?utm_source=Den%20daglige%20F%C3%B8ljeton&utm_campaign=4939f11d48-EMAIL_CAMPAIGN_2018_03_20&utm_medium=email&utm_term=0_980d252d09-4939f11d48-138959333
Lidt fra tidligere udgivelser:
De store linjer i landskab som jeg var undervejs i. Der var visse stationer, men men vejen imellem var vigtigst.
skrift er at producere et sted hvor tingene bevæger sig mellem det højeste & det laveste ikke bare statiske yderpunkter
Jeg tror på at skrive ting som de er lige ud ad landevejen skrive tomheden tom skønheden skøn grimheden grim galskaben gal dumheden dum klogskaben klog
Jeg nåede ned til søen og hjem med Chenga, før regnen begyndte at falde, og den er faldet lige siden. Det var umuligt at gå den sædvanlige vej, fordi regnen og den kraftige blæst det sidste par dage har presset vandet ind over stien. Ænderne svømmer på den.
Ha' en begejstret og vandet dag ;)) RoseMarie
|
|
|
|