0
registrerede
82
gæster og
1072
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
Hej i søndagen, RM..
med lidt til øjnene, en søndagspost måske, eller et Ude & Hjemme, men skrevet ret ud af mit hjerte, der jo stort set befinder sig noget nordover og derfor må visiteres med jævne mellemrum; man må passe lidt på sit hjerte, præcis som Joh. Jørgensen, der på sine gamle dage sad trygt og rart dér i Svendborg, men hjertet, ja det fortsatte sine vandringer rundt i hans elskede Assisi og omegn. Det minder om en fager frøkens nylige ord, ”jovist har vi et hjem, vi har bare ikke et hus at ha’ det i akkurat nu”, skrevet i en tid hvor så mange er på rejsefod, eller ret og slet flytter deres rødder. Vigtigt er at ha’ hjemme i sig selv, hvormed det går lidt bedre med at lade fødderne føre an; ja det er jo ikke til at vide hvor vejen fører dem hen, som vor kære Bilbo lod os erfare, med de dejlige små lejlighedssange:
Se vejen går og går og går Fra den begyndte ved min dør Nå må jeg følge vejen, hvor Den snor sig fremad, hvis jeg tør Forfølge den på ivrig fod Indtil vi når en større vej, Som mange stier iler mod Og hvorhen så? Jeg ved det ej.
Ude & Hjemme: http://www.verdidebatt.no/innlegg/11752289-hjemme-best
Bedste hilsner Nissen. P.s.: Ja, det er nok på tide at slutte af, lykke til hos dig ditto..;)
|
|
|
|