0
registrerede
80
gæster og
1290
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
De unge digtere og deres smuksakker ...
Regnmåleren
Regnmåleren med den flade kumme står i juninattens bløde regn på sin søjle, fyldes af vand, mens mørke popler suser og bevæger deres grene.
Natten kan høres viden om. regnen gir genlyd i verden. Alle skabninger sover.
Poplerne suser Inat er haven vågen og fuld af vellugt.
Ganske stille som en flad kumme i juniregnen vil jeg løbe fuld af vilje inat.
- Ole Sarvig.
Nogen om frøkorns spireevne
En sømand fandt en pose frø på bunden af sin køje og smed dem i den salte sø hvor bølgerne var høje.
Men da han drog fra Santa Fé med kurs mod Frue Kirke, da sejled han i en allé af lysegrønne birke.
- Halfdan Rasmussen.
Forårets horisont
Verden er våd og lys - himlen er tung af væde... Hjertet er tungt af lykke, lykkeligt nær ved at græde.
- Morten Nielsen.
De evige tre
Der er to mænd i verden, der bestandigt krydser min vej; den ene er ham jeg elsker, den anden elsker mig.
Den ene er i en natlig drøm, der bor i mit mørke sind, den anden står ved mit hjertes dør, jeg lukker ham aldrig ind.
Den ene gav mig et vårligt pust af lykke, der snart fo'r hen, den anden gav mig sit hele liv og fik aldrig en time igen.
Den ene bruser i blodets sang, hvor elskov er ren og fri, den anden er eet med den triste dag, drømmene drukner i.
Hver kvinde står mellem disse to, forelsket, elsket og ren - én gang hvert hundrede år kan det ske, de smelter sammen til én.
- Tove Ditlevsen.
mvh Simon
|
|
|
|