1
registreret Arne Thomsen
84
gæster og
1064
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
I sommer lo hammerhajerne med øjnene på stilke og gik til mens vi lo som hvepse. Måske er jeg kommet hertil for at møde sandheden i alt det jeg ikke selv gør. Alene og åndsforladt. To tusind år efter fiskens død. Du kigger forgæves efter det gyldne lys i et råd- nende fiskenet. Kællingen af granit knytter masker- ne. Dokken er fyldt af latterlig fiskeyngel. Et gigan- tisk barnemord går for sig. Og ingen griber ind. Nu hiver de anæmiske drenge de afskallede både ud i havnebassinets olieret vand. Du mener at høre en musik, og fandt en sort rod med form som basun på den tilsvinede bred. Taklet knækker når hunden hiver i det. Bunden skal lænses for søle og selvdød tang. Det er barneslaven født til. Men de vil ikke nå langt. Stjernetyderne er gået i sig selv. Og hvor rejse hen i vor tid? Solen har gemt sig bag havgusens gule vom. Og Jupiter … planeten mellem Ravnen og Jomfruen ikke til at finde … Mælken på systemets loft fordær- vet … Stjernerne … når vi aldrig; når de os? Nogen har hældt sort syre ud over det hele, og derefter riet det ind i en dis. Hvilken pervers smålig omsorg for vedligeholdelsen af mysteriets åndedrætsbesvær.
*
Destruktivt bliver mit omrids til konturerne, regningen der munder ud i et råb. Ordene kaster skygger ind i den urolige søvn, lægger sig op under øjenlåg, som sandkorn som salt i et sår … Destruktiv hånden der trækker den kradsende pen
- Thomas Boberg.
mvh Simon
|
|
|
|