0
registrerede
35
gæster og
1484
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Hej Simon
Ja, det er en interessant tidd, vi står i lige nu med udfaldet og konsekvenserne af begge valg. Jeg tror, jeg forstår dine tanker om EU, Storbritannien og de nordiske lande. I hvert fald har vi en sammenfaldende tone i sprog, kultur og historie, som bl.a. her kalder på denne genkendelse fra en artikel i Weekendavisen denne uge ...
»Det er det lys, vi vender mod hinanden, så vi kan se hinanden – og os selv. Eller, endnu bedre, få øje på, at vi ikke er alene. Når en roman er sådan et lys, så er det ikke et spørgsmål om, at den er opløftende eller opbyggelig som fortælling, at karaktererne er gode eller sympatiske. Det er et spørgsmål om dens sandfærdighed. Og det er klart, at vi ikke alle kan være et fyrtårn som Tolstoj, men vi kan jo heller ikke lægge os fladt på maven. Op og stå! Det er det, citatet fra Tolstoj fortæller mig: Man må gå efter at lægge sit lys til summen af lys. Man kan ikke rigtig tillade sig andet.«
https://www.weekendavisen.dk/2019-19/boeger/summen-af-lys
... som et lys i natten og til weekenden. Så go'weekend til dig og endelig igen som ugerne i april med sol og forårsvejr.
Go'nat igen RoseMarie
|
|
|
|