1
registreret Arne Thomsen
84
gæster og
1064
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Go'morgen Simon
Tak for go'e ord ... og nu til flere finurlige nisserier fra en morgennisse :))
Digtet
Hun spurgte mig, hvordan et dig bli'r til. Jeg svared' sanddru: - Kun fordi det vil! Man intet andene går sin gang. og lytter til små fugles morgensang - .
en tvivlsom digter, men utvivlsom synder, da kyllingen i en forsagt begynder.
at pikke på sin skal, for den vil ud. Og resten gør såmænd den gode Gud ...
Hvad en gammel bissekræmmer fortalte mig om pigerne
Se - no'en er jo skabt til at danse med - og no'en til at føde en sønner, og no'en til at lappe og lave ens mad og no'en til at be' ens bønner.
Der er pi'er med ansigt og pi'er med krop, - og no'en har guldhår og -nakke, og no'en kan starte og no'en gå med, når det gælder den sidste bakke.
No'en er som himlens små engle af sind (- ja, no'en har det omvendt desværre!) - og no'en kan malke og spille klaver, men de bliver færre og færre.
Men finder du dydernes sum på et brædt - det hænds - nå, jeg véd det for fanden! - tja - så kan du roligt belave dig på, at pigen er gift med en anden.
Nytår 1942
Vær rolig, mit hjerte, i blæsten - vær tapper, min ængstende sjæl, en dag skal skyerne splittes af solens glødende hæl.
En dag skal det fygende angstvejr - de driver, der skjuler vort mod, forsvinde og smelte, og våren skal varmende gå i vort blod.
En dag skal vor pantsatte håben med kongelig mønt løses ind, og modet, der svides af kulden, skal grønnes og gro i vort sind.
Thi landet, vi elsker, har løndom af evigt, ukueligt liv, og hvisker til den, der kan lytte, som sommervind hvisker i siv.
Hvisker: Vær rolige, hjerter, vær tapper, hver sjæl, fuld af ve. Lad stormene isne ved solhverv - min løndom skal vårbrudet se.
Nis Petersen
Dejlig dag til dig RoseMarie
|
|
|
|