0
registrerede
82
gæster og
1072
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
Fra 55 bagateller:
Aftentur med Leda
Når jeg går aftentur med Leda, kan jeg ikke undgå at mærke hendes uro så snart vi nærmer os søen med svanerne på. Jalousi? Forargelse? Det er jo så længe siden, og jeg ved jo at den svane skjulte andet og mere. Hvad der harmer mig er bare at sådan en – svane mærker et menneske med dette andet og mere, og så er fuglen fløjet. Dette andet og mere – er det ikke bare for meget for et men- neske der ikke er svane. Jeg vil helst en anden vej, men aftenturen går altid rundt om søen. Leda har noget med svaner, de svømmer og svæver så flot. Jeg synes de går så klodset.
*
Fra Vejrdage:
Lidelse
Uden lidelse ingen indsigt. Derfor søger de lidelse: for at nå til indsigt. Det er ikke nødvendigt. Det er nok at søge indsigt: så kommer lidelsen af sig selv. Ikke fordi virkeligheden inderst inde er lidelse, men fordi der er så lang vej ind og fordi vi har gjort hvad vi kunne for at spærre den.
- Villy Sørensen - savnet af svaner og andre.
Lidt fra ham den gamle:
Solhverv
Men vort blik vendte indad mens vi sov
nu er det os før døden folder sig ud den store blomst i hjertet – du sitrer ja vi elsker – unge mennesker har ingen klæder på.
*
Nat
Dyb er byens dirren det fordulgte hjerte i en vandklar nat køliglys er rummets åndeblå månesten
menneskers gudestøtter hæver de sorte linier beder en øde bøn bort drager skyernes verden kold evig og ophøjet
- Schade.
mvh Simon
|
|
|
|