0
registrerede
80
gæster og
1290
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
Hej RM..
Det er nu godt at høre din glæde over Proust, som jeg selv har stående og læst flere gange, godt nok længe siden, men givet med samme glæde som du, der sikkert husker Mogens Rukovs glæde over samme forfatter - tidligt i Mellemrummet, lagde du et foredrag med Mogens Rukov ind, som næsten fortjener et gensyn, idet det var så fint et exempel på hvor bidende humoristisk, den næsten tandløse troldmand ud i fortællerkunsten ku' være?
Og nu vi er ved humoristerne, eller rettelig humoriderne og næsten som et komma til Södergrans patos, hva' så med lidt Tannesk af slagsen; vrøvlevers fra hendes barndomsår, her i vrøvleåret 2019 – forresten står de i Thomas Dinesens Tanne, min søster Karen Blixen og som tilsammen med hendes egne breve, gir et vidunderligt billede af den smukke digter, såvel som hendes kærlighed til Denys Finch-Hatton, hun skriver et sted:
»--- jeg venter Denys hertil, maaske i dag, i hvert Fald i denne Uge, og saa ved Du nok, at: Døden er intet, Vinteren intet – .«
Vrøvlevers:
Der var engang en ørn, som gik ud på en mark; så kom der nogle børn og gav den et spark! Ja, sådan går det tusind, fra kongen ned til musen, fra vismanden til pogen. Læs bare her i bogen.
*
Hvis ikke du vil huse det stakkels lille får, som, medens storme bruse, brægende ude står, da får du engang din straf, det går dig som min tante, hvis bedste potteplante blev ædt af en giraf!
- Tanne.
Ja, man må næsten le sig skak over de 19, som jeg stadig ikke ka' finde ud af at skrive, i skræk over de i forvejen 2018, ak ja.
mvh & go weekend.. Simon P.s.: når og hvis du kommer ud i den anden ende af Proust med hjertet i behold, står der måske Ulysses på programmet, sådan apropos den godeste Hr. Mogens Boisen? - som han selv sagde, ka' det godt være at det tar' lidt tid at komme i ind i Ulysses stemning, men når først du så ér derinde, ka' det til gengæld vare et liv at komme ud igen..;)
|
|
|
|