0
registrerede
31
gæster og
1527
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
Materialet
Uanset hvad er vi materialet Vi er asken og spyttet som blandes til mel
Vi renskurer femkronens ansigt og bindes i strukturer af tid og kød og DNA
Jeg håber ikke at Gråhavne findes Jeg vil helst ikke have et liv efter livet og undsiger alle slags før-eksistens
Jeg vil ikke lande to århundreder tilbage grådkvalt ved at genkende på gulvet i en fransk katedral
Når vi dør slettes alle beviserne baglæns De farvede lys slukkes ét efter ét Arkivet justerer sin herskende orden
Med lidt held er det blevet for sent at forstryde og det nytter ikke at adlyde mere
Som det sidste trækker slangen sin hale ned i hullet
Ørkenen er stille da sandet lukker sig over dens krop
Kan man stole på dét vil jeg gerne blive ved et århundrede til
*
Vejret i Sverige
Hun gør sig klar med fingrene Han ligger på siden og venter imens Han tænker velsagtnes på prioriteter og krigen på Balkan og vejret i Sverige hvor der endnu findes lyse piger med vidtåbne munde som dufter af æble og navne som Anni-Frid og Agnetha og kærester der hedder Benny og Björn I Sverige har man Skærgård og a-kraft Om foråret modnes syrenerne hurtigt og spredes siden i klatter og totter smuldrer som surdej fra melhvide fingre og falder som sæd på et ansigt af voks Det er nat på hans vej og de ligger i sengen Han tænker på hvordan Björn ville gøre mens Anni-Frid når det bestemmende punkt Hun har gjort sig klar med fingrene I Sverige har de Skærgård Hun siger, han skal komme Så han kommer
- Bo Green Jensen.
Hinsides kærligheden
I det fjerne hus mellem klitterne brænder en lampe på rundhorisonten holder tre fyr øje med hinanden
udspændt mellem dem ligger landskabet havet og de andre huse
en duren melder skibets ankomst og efter en stund dukker det op over kimingen
søvndybden og søvnens kvalitet veksler en står i halvdøren og stirrer ud
skibet sejler forbi og forsvinder
- Klaus Rifbjerg.
mvh Simon
|
|
|
|