1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Hej Simon
Ham Irve må jeg vist ta' et nærmere kig på, han er jo både til ord og billeder ... og til billedord og ordbilleder. :))
Med fødder, hænder og hjerte i den danske muld er her en anden, der også har rundet de halve fems:
http://den2radio.dk/udsendelser/den-lyriske-landmaler-og-overleverne/
Pludselig er det at jeg fornemmer at der lige under den jord jeg går på er en kæmpehånd der begærligt strækker sine sorte fingre iklædt grønt løv op mod den fjerne himmel.
Solen står op og går ned og står op og går ned det sker planmæssigt hver dag og tiden går urene er velsmurte og i god stand evighedens erobring er kun et spørgsmål om tid.
Min virkelighed er begyndt at blive tyndere lag for lag skræller erindringer sig af jeg er på vej mod den dag der kun er et nu.
Jeg ved at jeg ved at derude/bag en af mine horisonter er der et digt der venter på mig. En aften da alle horisonter var skjult i mørket kom et par linjer til mig de lød: "Jeg var altså er jeg." Resten må jeg begive mig ud for at opsøge.
Søgende rundt i det almindelige efter det jeg har overset og søgende dernede i det banale efter en ny dybde i rutinerne
alt sammen for at finde spørgsmålet der kan udløse det svar som jeg ved at jeg bærer med mig inderst inde.
Solens sidste stråler slår smut hen over havets bølger ind imod den sandstrand hvor klitten efter en storm forleden frigav en ellers glemt bunker som nu bringer en smule historie ind i billedet. Et par børn leger derinde i mørket og går glip af solnedgangen tror vel stadig at verden derude er lysfyldt.
Pludselig er det jeg fornemmer at der lige under den jord jeg går på er en kæmpehånd der har strakt sine fingre op i rummet og ladet dem springe ud i grønt.
Knud Sørensen
Bedste hilsner RoseMarie
|
|
|
|