0
registrerede
79
gæster og
134
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Hej Simon
Schade mærkede dét, der var, ér og bliver uden alder. Han skrev sin poesi udfra det og gav det videre til os andre. Jeg tror, at både Grundtvig og Vagn Lundbye gjorde noget af det samme ... at give noget videre, der blev givet og taget imod til låns fra fortiden og deres stemmer.
At være i skovens dybe stille ro
At gå i skovens farvevæld er en vandring i mig selv. Jeg har en rod, jeg har en top det myldrer rundt i sjæl og krop med hvide larver, hyld og hjort de mindelser, som går i sort og husker alt og svinder bort.
At være skov, dens dag og nat er at være mus og kat at gå på jagt og skjule sig at æde grumt og dødsensbleg og ikke skelne død fra leg. Jeg suser som et eventyr et eventyr som fortidsdyr.
Slet ingen ser, åh gudskelov mine træer for bare skov. Jeg skyde her og visner der men alle kroner har jeg kær. Her synger nonne, munk og nar for hver en sang er dyrebar og synger du så får du svar.
Vi er nok gamle, men ikke glemt og synger højt i din dybe sjæl. Vi er ikke blevet blot til digte og styrer stadig de kækkes skridt. Når du mærker kræfter, du ikke kender, så sanser du mere end, du ser.
I birken høres Balders stemme, og vølven kalder fra en kælder. Bjovulf og Røskva råder dig, når du farer vild et fremmed sted. Det blide brus igennem dit blod er kærtegn sent til dig fra Kraka.
Du er aldrig ene, når du er alene, men trøstes af helte, du holder af. Alt der sker, det har en hensigt, og husker du os, så ved du også, at livet fortsætter,og målet med det er, at livet fortsætter, og døden gør forskel.
Vagn Lundbye
Bedste hilsner på vej ud i et efterår af farver RoseMarie
|
|
|
|