1
registreret
(1 usynlig),
32
gæster og
1458
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
En svimlende tur på mælkevejen med den gode Schade, i dag endda med sol i øjnene:
Fra Schade-symfonier, svimlende fornemmelser…
Der står roser
Der står roser i flor omkring jorden næste år – jeg vil vande dem med harpiks fra min sang – så de blir til tav engang og udødelige skinner bagved mælkevejens gang.
*
Kysset
Der borer sig en lille pind ind i månens skive. Der er musik og vestenvind i luften – lad den blive
den søde vind – for ørnen har jo sine vinger til at bære sig – musikken har jo vinden til sit spil
som bærer den fra skovens dyb og pavillonens lys herop til menneskenes by hvor vi to får et kys af denne omfangsrige slags som ægget på en pande der breder sig – som når vi ser jordklodens mange lande
udbrede sig for vores blik idet vi kommer ned fra rejsen til en stjerneprik og nu forundret véd
at dette er den store jord – den lille prik vi så og som er blevet til et kys så stort og bredt derpå. –
- Schade.
Og så Paul la Cour med decembersol:
Argos
Det jeg saa: Sol og Sne, Havet med Klippeholme, et Sværd af vaarlig Ungdom omhvirvlet af Søfugleskrig, det salte grønne Argos rygende af Kulde og hvis som Decembersol. Her har jeg naaet mit Hjem, naaet med vragede Lemmer, med Blodets Græsser gulnede, naaet med blindede Øjne fordrevet fra mine Kilder, med ingen Mund til at drikke næsten døende frem.
*
mvh Simon
|
|
|
|