0
registrerede
80
gæster og
1290
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
Hej RM..
Apropos ordsmedene:
Lyriknyderne
sut og smag de runde ord slimet sommerfest
um, disse stilfulde gennembrud bryder skyernes og nakkernes træk den slags vil man gerne købe mere af rislen under tæppet, købt på klods hvis man kunne forstå en halv del saftigt som en isbutik.
- Morti Vizki
Fjernt fra tabet
Men rejsens mål ønsker vi ikke mere at kende vi der bærer på et savn som et sug gennem byernes overophedede ovne
Vi har været her længere end de fleste erindrer Hver dør er en ny begyndelse til de samme gamle rum
og dit ansigt er mit landskab hvor jeg ustandseligt må vende om for ikke helt at glemme
støder jeg således ind i mit eget billede jeg slyngede op mod himlen i drømmen om den spejlvendte by
Nej, aldrig mere vil jeg se dette billede i lyset af landskabet hvor jeg søger det andet
kun disse hvide nætter hvor jeg fjernt fra tabet af min drøm banker på alle stumme døre
- Thomas Boberg.
*
Da jeg i dag og nat
Da jeg kom gennem parken i dag dansed en pige tai-chi på græsset trafikken slynged et brøl i luften da hun vendte hånden så langsomt foran sit åbne ansigts rynker.
Da jeg kom gennem parken i nat rev et vindue i vinden parketgulvet dæmred i tømte stuer mørke bag rudens ryk. De er flyttet derfra. Der er væk.
- Søren Ulrik Thomsen.
*
Om at være alt i alt
(Ole Sarvig 1921-81)
Underets spire kommer så sagte, En anet sitren i tårnnattens spind Og sang om lyse rums forsoning Skal dunke i hans blod. Alsjæl Endnu spaltet, flænge vandmærker Synet obskønt. Løftet lagt Ved disse mord i byerne og tiden. Ganen kagler sort af tanke, Kryb som føder på hindernes slim Og dræber vor erindring. Men Den rejsende hæver sit ansigt og går Ad væksternes veje ind gennem verden For et jeg og et du og et vi, Finder sin mening i blomstens hjerte Og altings mangfoldige frodighed. Skibene og stjernerne. Sekstanten Er ladet med fald mod forløsning. Såret lægt. Hånden rolig. Det Er gjort. Det er skrevet. Jeghuset allerede efterladt og Et frø er bristet for at begynde I porten ved passagen Under svarløshedens faste tegn For enden af rejsen til livet.
- Bo Green Jensen.
mvh Simon
|
|
|
|