1
registreret Arne Thomsen
79
gæster og
114
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
Hej RM..
Ja, en fantastisk ordsmed..;)
Cello
Timer hvor jeg går på vandet øjeblikke hvor jeg vandrer oprejst henad vandets øvre hinde mens en cello løber løber som en række mørke fodspor længere nede.
Øjeblikke hvor jeg ånder violiners silketråde ind med luften mens jeg træder svage hulninger i vandets uhåndgribelige bærekraft.
Overfladen brister ikke mine fødder synker ikke nedenunder går en cello løber gennem dunkle grønne enge gennem sorte gennemstrømmer -
Løber under mine fødder løber foran iler, iler smukke faste lydellipser mørke, klare tabte - Alle disse våde længselsfulde fiskerygge -, hvor jeg synes godt om farven.
Ovenover rundt omkring mig luften stribet fint af strenge, bæretråde. Der er timer hvor jeg går på vandet mens en cello træder træder opad under mine fødder rødere og mere fyldig end du tror det.
Men kom selv herud og se. - Som guldfisk, sier jeg. Der er violiner hele vejen til at holde fast i.
- Cecil Bødker-
mvh Simon P.s.: Det regner med sensommer, dette sære lys der bærer forventninger om efteråret, der er allerede gulnede blade på Yggdrasil..;)
|
|
|
|