0
registrerede
80
gæster og
1290
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Poetisk fryd..
|
Morn' RM..
Ja, det er jo så et af disse forhold jeg intet kan vide om, men forstår nu bedre at det kan tage lidt tid, så tak fordi du skrev det. Desuden mener jeg bestemt ikke man skal skynde sig med at læse gode bøger, tværtimod mener jeg at enkelte ligefrem bør drikkes, herunder hører Vendepunktet. Men hele Mann-familien består jo af samme slags forfattere, klassikere, der betød noget for mange mennesker dengang, og som vil gøre det langt ud i fremtiden. Læser man hurtigt en klassiker, er det yderst sandsynligt at man vil genlæse den, et klassisk exempel er Tolkiens trilogi Ringenes Herre - jeg kender folk der har læst den, måske ti gange og stadig gribes af fortællingen. Så der findes altså virkelig litteratur man tar med sig og aldrig bliver færdig med, hvorimellem også Inger Christensens digtsamlinger befinder sig, hvad du mange gange selv har vist et flot exempel på.
Og nu er vejret så igen klart tåleligt, netop p.a. regnen og den friske vind. Man er som et nyt menneske under den himmel, som en Martin A. Hansen på ekskursion i landskabets historie, man snuser velbehageligt vejret i sig. Solvarme er fint og rart, men når grønkorn må gi op, blir landet til savanne. Regn må der til, uden den blir vi vindtøre rosiner, ikke til årgangsvin.
mvh & go dag Simon
|
|
|
|