0
registrerede
82
gæster og
1072
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Poetisk fryd..
|
Hej RM..
Sublimt udtrykt: at være ved at sprænge i luften af glæde, efter en tur i dén boble, som i det mindste semimeteorologer nu truer os med en gratis extratur i. Tror oprigtig talt jeg tar til Island, hvor vulkaner er noget man går på. Det er som du sir, bare med at nyde lungens kølige strøg over pandens eftervarme, men nu er jeg selvfølgelig også en udpræget efterårsnisse, hvorfor extreme varmegrader ikke er min natur. Derimod kan jeg til tider lide at læse om koldblodige naturers ophold i varmegraderne, fx den californiske, hvad der just fik mig til at flytte ind i Marlowes excentriske nabolag med Raymond Chandlers Det lange farvel, som man læser i et stræk og som jeg mener er sublim; i øvrigt en fortæller jeg virkelig holder af og hvis skrivestil andre kun med ringe held har kopieret, inkl. Dan Turèll, som jeg holder af som digter - nåja, Mord i mørket kan måske dufte lidt af Chandlers kaffehjørne, men heller ikke meget mere.
Også verdensborgeren må jo ha' hjemme et sted, men kan hvorsomhelst være i sig selv. Enkelte har det ligefrem fint i en helårsvarm vandballon, bedre forstår jeg den gigtplagede der slår pælen i Provence. Jeg vil helst ikke undvære det nordiske vejrlig, selve Danmark er alligevel snart ikke til at genkende, men hvad betyder vel også dét, når bare man kan kalde sig for "EU-borger"...;)
Var godt at skimte Vagn Lundbye, fik du forresten læst Tilbage til Anholt-trilogien?
Varmehilser Simon
|
|
|
|