0
registrerede
31
gæster og
1527
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Poetisk fryd..
|
Davs i natten, Simon
Tænk at få blot ét enkelt døgn her midt i den ulidelige hede og tørke, hvor man endelig kan trække vejret og være til i både krop og sjæl. Så er det, man kan være nær ved at sprænge i luften af glæde over at høre til i et hjørne af verden, hvor årstiderne skifter, og året i sin helhed går op i to plus to med de fire årstider ... YEAH :))
Selv en kosmopolit og verdensborger må overgi' sig til glæden ved årstiderne i det bette land, hvor han trods alt havde og følte sig hjemme ... på trods af sin skarpe pen og et bekymret sind for både Danmarks og hele verdens ve og vel.
Når det spirer som i dag elsker solen uafbrudt både bøg og markukrudt fiskeørn og gærdesmut Så ved jeg med mit hjerteslag at ventetiden nu er slut Livet vender glad tilbage I mit sind er forårsdage
Når det vrimler som i dag synger skoven rundesang reden tømmes nok en gang flagermus får vingefang Så ved jeg med mit hjerteslag at sorgen er en overgang Ensomhed og gråd forsvinder I mit sind er fremtidsminder
Når det regner som i dag bliver træet drukkenbolt fluesvampen skåler stolt ræveunger spiller bold Så ved jeg med mit hjerteslag at intet hjerte mer er koldt Regnen holder med de svage I mit sind er sommerdage
Når det fryser som i dag sakker solen agterud skoven står i sne og slud har dog altid overskud Så ved jeg med mit hjerteslag at livet altid holder ud Al natur er ærligheden I mit sind er kærligheden
Vagn Lundbye
Også et link til et ret fint portræt:
http://www.vagnsohn.dk/vagnlundbye.html
Bedste hilsner på vej til september og efterårsfarver RoseMarie
|
|
|
|