0
registrerede
80
gæster og
1290
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Poetisk fryd..
|
Halløjsa Simon
Ja, nu fik du også lige vækket min indre julenisse med hang til snefnug og spilopper ... og ugletræer ;))
pludselige stuer med sneen væltende ned udenfor og lorcas poet in new york på et gulv af mørke ujævne brædder med malerklatter langt ude på landet kun en blyant fra alting og længe før næsten hvad som helst men også længe efter overklippede sætninger med tredive år mellem ordene sort silende strøm af tid gennem kroppen en skov af tændte juletræer til børn og en skævt vaklende kvæstet drøm der aldrig standser
Jeg er som en guitar på endeløs feedback mens universerne bobler.
Jeg elsker dig i haven hvor hatten på en pind bevogter ærterne mod duer Spinaten vælter ud af jorden og kartoflen strækker tæer det er guf Radiserne er væk nu men persillen har taget plads og soler sig i dild og rosenkålen knolder mens den folder sin hænder og gulerødder sprudler Løg gør gad vide hvad imens tomaten rødmer ved tanken om salatens bønner
Det hylende kaos holdes sammen af noget der brøler sjove ord midt inde i alt det synger stjerner på plads i skæve billeder med en rå raspende ømhed langt ude over noget jeg glemte Det er så langt ude og så langt inde at det kun måske er mulig fremtid og sagtens kan have været her før eller altid
Det minder mest om et egern men sådan er der så meget
Peter Laugesen
Bedste hilsner i aftenlys RoseMarie
|
|
|
|