0
registrerede
20
gæster og
1436
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Poetisk fryd..
|
Hej Simon
Vendepunktet ligger allerede og venter på mig på biblioteket, så den kommer i hus og hænder her i formiddag ... og i dag er der endda også ret go' fønvind til frisure og sommerskørter ;)
På hylden sammen med Vendepunktet ligger også en bog om Søren Kirkegaard af Pia Søltoft, Kierkegaard og kærlighedens skikkelse. Andre bøger fra hylderne finder nok også sin vej med mig hjem igen. Jeg tror, han er en morsom herre at invitere indenfor i både hjerte og hjerne, og der findes så meget om ham i lyd og billeder, når øjnene bli'r for trætte i de hede varmebølger ... ja og så er der jo bølgerne af latter fra selvironien :)))
"Jeg gider slet ikke. Jeg gider ikke ride, det er for stærk en Bevægelse; jeg gider ikke gaa, det er for anstrængende; jeg gider ikke lægge mig ned; thi enten skulde jeg blive liggende, og det gider jeg ikke, eller jeg skulde rejse mig op igen, og det gider jeg heller ikke. Summa Summarum jeg gider slet ikke."
"Nu skal man til Australien nu til Maanen, nu ned i en Hule under Jorden, nu Fanden i Vold i Røven - efter en Indvoldsorm; nu skal Teleskopet bruges, nu Mikroskopet: hvo Satan kan holde det ud!"
"Jeg taler helst med Børn; thi om dem tør man dog haabe, at de kan blive Fornuft-Væsener; men de, der ere blevne det! Herre Jemini!"
Vind i håret og go' sommerdag RoseMarie
|
|
|
|