0
registrerede
79
gæster og
134
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Poetisk fryd..
|
Åh, den ridder Andersen – ham får man hurtigt brug for, efter en tur i ”kogebogen”!
Den arme ridder
Kæk stiger arme ridder op af tryg lun mælk rider højt til ske sin skæbne vågen i møde hilser den længselsfuldt svulmende mund med ordene Skære jomfru vid at mit kald langt overstiger tallerkenhorisonten at jeg stammer fra fjerne hårdføre slægter der aks ved aks med strunkne mod ophøjede uberørte måner fordums jomfruer søgte tilflugt hos os for hærgende vellystninge lå i læet med mariehøns på finger mens vi holdt vagt med tilbageholdt dræ men nu er jeg kommet du skønne til denne forheksede verden hvor ukyskhed statsbelønnes hvor de sidste jomfruer belejres af obskøne drager og langsomt tryllebindes af underkøbte skjaldes modebestemte gifte Oh jomfru lad mig bære dine farver med gud for ret og mødom med slægtens styrke i ryggen af higen tørst og spægelse dine øjne som tvillingemåner dine ører så skære som snerlens blomster din mund to løndomsfulde blomsterbredder om uskyldige saligheds understrømme Er det for mig den nu åbner sig jeg kommer herskerinde men vi mig først en dåd udpeg for mig dragen troldene giftblanderne og de træske pager først efter korstog og afsavn tør jeg vende tilbage hædret med skalpe trofæer bedrifter og bryde dit skælvende jomfrusegl endnu er jeg ikke værdig men hvorfor er din mund nu så stor synes du ikke vi bør vente til jeg har befriet dig lov mig i hvert fald gudinde at jeg er den første den sidste den eneste.
- Benny Andersen.
|
|
|
|