0
registrerede
35
gæster og
1484
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Poetisk fryd..
|
Hvis døden er hullet i erindringen, må Kirkeby være stregen i regningen, men pludselig blev så meget til så lidt...
Nekrolog
Flyttekassernes og affaldssækkenes bortgang og et øjeblik af løvfald I venten på blæst en nekrolog Motiver til det ene og det andet nussede blade holdt sammen af spiralrygge: en spinkel streg og lange rejser grafit der smutter væk kuglepenblæk der fordamper Der er ingenting at glemme og ingen slutning.
Det skal væk affaldssæk det gør mig rigtig ondt arabiske skrifttegn Hede Stammer Stubbe det vil aldrig slutte.
Har købt fem sorte kuglepenne der var fire sorte og en blå
Kommer billedets sort først eller sidst og er blå genopstandelsen?
De fire sorte lukker og slukker den blå ruller ud i en endeløs monotom udsigt.
Hverken faktura eller regning gerne en bon.
*
Arkivet
Jeg vil ikke leve i min egen køkkenmødding så jeg lader den ene fyldte flyttekasse efter den anden bære ud og håber ikke at brænde inde i det omflammende spindelvæv som den gamle dame i Store Forventninger som jeg husker nu vi er ved erindringernes flyttekasser fra skolebioens sort-hvide gru
Kan et arkiv blive til fortiden i tre bind det er alt sammen så lidt og var så meget
avisudklippenes gulnede berømmelse katalogerne som den sikre position som med ugemagasinernes interviews ville bringe det store gennembrud
Alt smidt i flyttekasser til en ny ombæring Holdet det aldrig op?
- Per Kirkeby.
mvh Simon
|
|
|
|