1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Poetisk fryd..
|
Kækt stukket af lykkens bi, åndehulllet, Beatles revolver; det var bestemt ikke kærlighed til sande beskrivelser, Kirkeby manglede, og nu mangler også han...
Ut Pictura Poesis for klangens skyld sagde katten på plankeværket. Et hul til flugten Omgivet af grønne tæppekanter et henkastet fugleskelet en dinosaur-rest.
Hiatus
Det er skuffer der mangler det er ikke til at trække et hul ud men skufferne over og under afslører ikke noget nyt. Så lad bare det hele blive mast sammen af knasende kontinentaldrift.
Reglement
trække skuffen ud skubbe den ind stå op og gå i seng
Farveløs og hudløs kortet er monokromt skifter farve fra blomstring til forrådnelse Grønt er svært og sløver detaljerne de viser sig først når det visner.
Det sorte atelier nøgenmodeller i ydmyge stillinger Maleren begynder med omridset men folk strømmer til paraplyer og forfængelighed et stop på spadsereturen
Lyrik-efterskrift
Jo værre jo bedre Det eneste regellignende udsagn i en verden hvor ingen regler findes Ingen mening Ingen intellektuel struktur De der hævder det modsatte er digtere der ikke har haft mod til at tage afmagten på sig og er blevet kritikere
Lyrik er Papirkurv Losseplads Mudderhul
Digteren står i lort til halsen Mumlende sin fortvivlelse over universets sorthed Verdens åndssvage indretning Dagligdagen og kærlighedens lidelser Lyrik kommer af afmagt Det står i Anden Mosebog: (Moses: "Jeg har svært ved at udtrykke mig i ord." Herren: "Gå nu. Jeg vil være din mund og fortælle hvad du skal sige.") Lyrik er afmægtige fremmedskabende indskydelser
Og selv om det ser lykkeligt ud er en afmægtig formulering tvunget frem af mudderhullets fortvivlelse
Det er en gerning uden belønning eller anerkendelse for ikke at tale om penge
Det er kun de andre tossers modtagelse af endnu en tosse
Debutantprisen er ikke en vurderingspris men iagttagelsen af at endnu en er sprunget ud i sumpen Denne tale - efterskrift - ønsker at føje spot til skade
- Per Kirkeby, september 2004.
mvh Simon
|
|
|
|