0
registrerede
35
gæster og
1484
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Poetisk fryd..
|
Hej til dig, du spasmager :))
Der lå såmænd heller ikke andet i det kinesiske digt end også min facination af skrifttegn, og lige her i denne tekst er selve oversættelsen uden betydning. Skrifttegn gør mig både nysgerrig og betaget, når man ser, hvor smukt det ser ud. Især skrevet med håndskrift bli'r det nærmest til små kunstværker, hvor man kan se for sig, hvordan hånden bevæger sig forsigtigt, sirligt og malende.
Tilbage til Morten Chemnitz og hans smukke tekster, der også er fuld af malende ord, forbindelser og bindeord, så de nærmest også bli'r til skrifttegn. Ja, og så er der jo altså også hans inspiration fra Inger Christensens april digte ... og græsset. :))
”Begrebet ”natur” prøver jeg at undgå. Når man taler om ”natur” og ”kultur”, etablerer man en opdeling i nogle kategorier, jeg finder det svært at tro på. For mig handler digtene snarere om, hvordan tingene og menneskene i verden står i forbindelse med hinanden. Om relationen til det sansede og den inddeling af det sanselige, som sproget foretager. Jeg var interesseret i at undvige nogle sproglige magtstrukturer."
Det første af dagens tætte gule løftet mod dagen. Den tunge dug i solen om morgenen med græsset. De sidste tjavset hvide blomster ind mod muren. Selv i solen det voldsomme alene. I bladene foran. Den gule raslen lidt dæmpet igennem.
Krusninger i barken af det mindste blå. Og foran havet. Det gule og næsten vintergrå græs. De sorte meget tynde grene som hænger mod jorden.
Et spinkelt mørke mod det klare dagslys. I græsset.
Nyd solen og det lysegrønne flimrende lys RoseMarie (Spasmagerinden&Halfdan) ;))
P.s.
Lidt tant&fjant i en jublende og meget lattermild forårsglæde :))
Onkel Karfunkel er landmand til vands med fem tusind grise som ikke er hans, den ene er flot og den anden er fin, men resten af grisene er nogle svin!
Munk ler af onkler, der funkler, før de for- dunkler.
|
|
|
|