0
registrerede
35
gæster og
1484
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Poetisk fryd..
|
Påsken er et snapseting, hvor rejerne gør hvad de kan, for at komme væk i tide – det lykkes dem aldrig – godt at ha’ Laugesen, selv om man ikke rejehopper…
Derfor danser de ikke
Digtere er melankolske fugle der ruger på store sten i træet som ingen botaniker endnu har fundet Der sidder de og synger som skæve og rustne stemmer siger de skal Du ser dem med øret i struben i kanten af alting hvor mørket står som en anden verden af gulvet Med blinde øjne ser de på lyset der brænder dem ned.
Shit
Jeg kan stadig mærke den spidse metalsmag i munden som en jernplade revet over med en laserpapirkniv da Gomasiobruden åndede ud på den leviterende risgalette over det magiske spøgelsesbord hvor kejser Klump III sad for bordenden i sin kulørte kaftan og stangede til sin skæve skål med brune ris i grød Skal vi nu have grøn Marok igen telepaterede vi til hinanden
Danger som en due der dykker tungt i bunden af himlen Som en vimpel der vajer i storm fra en frønnet pæl Fuck haiku gadekæret fråder om munden på Speedy Gonzales
„White collar conservatives flashing down the street pointing their plastic finger at me.” Jimi Hendrix
Minder så højt oppe så dybt need så langt ude så langt inde at de ikke kan huskes Klaverets tangenter klistret sammen af tusind års sved og fingrene skorpede af gammelt blod S-toget standser stadig i Lyngby Det kører gennem sammenkrøllede cigaretpakker indad mod Hovedbanegården Intet er anderledes end det altid har været Billboards langs nordhavnens knuste paladser Alt det kun musik kan bære fordi øjeblikket er evigt som udtrådte sko eller en jumbojet der nødlander i et badekar mens alverdens insekter summer i den sorte kasse
Jeg hører John Cale Paris 1919 mens jeg tænker på min datter et sted i Kina på The Backpacker Trail starry eyed and crazy Hun står på muren og leder efter en telefonboks Hvorfor har de ingen telefonbokse på den forbandede mur når den kan ses fra månen Og lad os så tænke lidt på Formand Mao og hans lille røde bestseller der jog de intellektuelle ud i rismarkerne eller til Hongkongs opiumshuler Drømmeland mod øst hvor magre gamle mænd springer efter månen og ridser tegn i Yangtzes bred med bambusstokke for vandet at læse.
Når hunden pisser god nat
Du vil helst ikke ud i det fri hvor alting lurer Jeg holder mig helst til de sorte buske
- Peter Laugesen.
mvh Simon P.s.: https://www.youtube.com/watch?v=IB-McCXl5PQ
|
|
|
|