1
registreret Arne Thomsen
84
gæster og
1064
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Poetisk fryd..
|
Ups!
Det jeg skriver nu
Det jeg skriver nu er fortsættelsen af mig selv, den trætte stil er hele tiden ved at blive slidt så meget, at den bliver skarp. Sliddet lægger sig langs den gentagne oplevelse, langs sætningernes meningskanter og fører til elementære sammenhænge. Landet poleres rent, dets skrift er vendt helt om og fjernet et rum, så de ikke vender nogen dele væk fra mig selv.
Ordene generer ikke skriften, deres velmente holdning til den er deres planlagte funktion. Så længe de opfører sig sådan er de ikke i vejen og kan få lov til stadig at være dele af skriften. De søger selv sammen i sætninger, tættere sammen i skarpere sætninger i cirkulære betydninger. Skriften er sangen og legen om Tornerose, hvis man er det ord cirklen lukker sig om. I deres fuldstændig spontane sætninger, nærmer ordene sig den rene følelse kun en sætning kan komme i nærheden af.
Bakkerne er limet i forvejen før farverne trækkes ned over den. Farverne standser når de ikke kan nå længere. På en måde spiller kærligheden kulissen. Fingrene reagerer på visheden om at skriften maser sig ind på dem gennem bevidsthedens virkelighed. Det er materialets sætninger der ender med at eksplodere, når ordene nærmer sig forsigtigt og ærbødigt. Det er ordene der gør skriften til det den er.
- Peter Laugesen.
Fiskestime
Stilhed omsluttet af vigende klarhed. Rytme. Tegn som bestandig er kode. Flygtende billede. Tøvende som musik af forløste skygger. Glidende former som intet forestillede. Mønster på vandring mod nye mønstre. Drøm. Flygtig anelse slettet af vind og strøm.
- Halfdan Rasmussen.
Bevidstheden gentager sig selv hele tiden
Bevidstheden gentager sig selv hele tiden Jeg véd at hvad jeg siger nu har jeg sagt i et andet rum i en anden tid Det er ingen grund til at jeg ikke skulle sige det igen når jeg ikke er den samme som sidste gang er det også ændret af de usynlige hænder uden for vinduet i den anden materialiserede tid der pisker mine øjne til et andet støv der hvirvler op fra mine fingre
Og ellers „har jeg det godt” har jeg dét, godt, jeg har det, godt det har jeg … græsset klamrer sig til vinden jord og himmel „står” ikke i ét men er ét sådan. … og alle vægge bør sés som værende under permanent nedrivning
Ord fra mit nygamle kendteukendte sammeanderledes land hvor jeg sangskriver ingenalting enaldrigmeregangtil.
- Dan Turèll.
mvh Simon
|
|
|
|