0
registrerede
31
gæster og
1527
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Poetisk fryd..
|
Hej Simon
Tak for inspiration lige midt i dagene med den frostklare vintersol og knirkende hvidt i hvidt :))
Dette land om vinteren i et strejf af helvede, dog vintervæde og drømmedråber.
Fugle begynder at gå.
Grenene strækker deres heroin ind i det evigt smudsige fiskekød.
Plovfure dækket af sne fyldt med agerhøns.
Bag ledende agerhøns i løb mod bjergfoden og snublende foran pludselig guldkalv bærer jeg samme maske som fjerene skjuler for huller som forbipasserende vaskebjørn.
Bag mig er ryggen fri og tiltalte skal høres gennem sneen.
Øjet ser kun masken og hvad ved jeg hvad jeg ser.
Henrik Have
Sneen og frosten kom, og nu har vi netop sat foden indenfor i årets første og tidligste forårsmåned, hvor lyset lander og forplanter sig i liv og mellemrum ... :))
Sorte blomster
I det dybe København blomstrer om natten sorte blomster, der slår håret ud og venter på altings fuldbyrdelse. I røg og ild slår deres sjæles blomster vingerne ud og river sig løs fra de jordiske blomsters kød og lever - Over legemerne lyser måneskinnet som en urgammel drøm - I nogle øjne er henrevetheden blevet en ny verden, som knuser lykkens rovbegær og er opgået i æterisk lyst Jeg er så glad som bare Helvede for disse blomster.
Kysset
I det muntre foraar med blomster paa døde sten under solens flammende latter naar munden er opladt stemmerne blegner og tier i dagens skvulpende vellyd raa og grøn er sansernes sang klar agurkesalat bordet er gammelt og helligt og linieglat skyer af rindende røgelselugte bag erindringens flaskeglas
og sus bag ryggen man hører kun det fjærne klaver kun det og kysset er langt og mørkt og melankolsk.
Jens August Schade
God søndag i vintersol RoseMarie
|
|
|
|