1
registreret Arne Thomsen
84
gæster og
1064
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Poetisk fryd..
|
P.s.
Her i natten et af prinsens egne digte:
ANDRE STEDER
En dag, måske, en dag - vil vi finde andre egne, ja, andre landskaber, fyldt med andre tiders sødme. I andre byer - varmere - smukkere - vil du rødme mere lykkeligt end her, hvor hver dag og hver time kun var en snærende lænke, som lod kærligheden segne.
Vort liv på dette sted, er nu tilendebragt - for alle kar er tømt, som vor elskov havde fyldt. De skønne år, der var evighed på jord, er nu som byens mure - ruiner af det ord, vi gav hinanden - spredte sten af vor fæstnings pragt ...
Det blotte syn af denne ruin, som var en by, af brudte spir og tårne, af ødet kærlighed, får sjælen til at vige forfærdet bort. Et sted så smuldrende og mørnet som vore hjerters bånd vil jeg ikke mere kende. - Kom, følg mig, tag min hånd i dette rustne fængsel, og lad os sammen fly.
En dag, måske en dag - vil lykken atter vende og smile til os, give os vor første fryd tilbage. Kom - jeg skal finde kilder, der risler mindre spage, langt friskere, langt rigere på kærtegn mod din hud. Pinje og eg skal knejse, og roser springe ud - Vi skaber skønne haver, som når til verdens ende ...
|
|
|
|