0
registrerede
143
gæster og
1441
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Poetisk fryd..
|
P.s.:
Sådan en herlig lørdag morgen under nisselige skyer, den ska’ naturligvis ikke snydes for sin gode kaffe, man ka’ da stikke næsen i sky senere, før aftenens festivitas; forøvrigt vil jeg stå på hænder mens jeg piller næse, på at den lovende sne bare er en kæmpe liter mælk! – snart bades vi sgu’ i forår, men soler os i drømme, hvad der ka’ få en jæger op mennesker flest:
Spark mælkeflasken om. Idag skal vi ha vin og grønne kranse drysset paa vor morgengrød. Ved gavlen staar en dreng og bapper i basun, han kaster verden frem i foraarsstærke stød.
Nu klør min frosne taa, nu gaar min jægt sin vej, nu kildrer frem et nyt og mere yppigt skæg. Det største under bærer Putte dydigt frem: læg øret til og lyt: vor høne er med æg…
*
O at være en høne, ingen kan finde, hvor er. Gemme sig dybt i en have, pikke et rødhudet bær.
O at være tøjhund, kysse en blankøjet dreng, bo i hans venlige arme, sove sig mæt i hans seng.
O at være et æble, svulme i rigdom og mag. Suge begærligt i stilken, slippe en sensommerdag.
O at være en stodder stedt på den regnvåde vej. Ensom, fordrukken og søle. Sådan en stodder er jeg.
- Frank Jæger. mvh & golørdag Simon Ups! lidt til humøret: https://www.youtube.com/watch?v=1vKvAbQXihU
|
|
|
|