1
registreret
(1 usynlig),
32
gæster og
1458
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Poetisk fryd..
|
Morn' RM..
Fint med Nina Malinovski, som lyden fra morgenbordet i familiens skød - hertil lidt fra:
Den nære dag
Skyllet væk i skyggerne Er asken i de fjerne rum, Jeg ser tavse mennesker Passere gennem rosen nu.
Pulsen i armen er dyb af blod, Regn sol sætter jorden fri Og hånden holder stærkt. Som alle børn Af bregnens net Er vi sporer i Den nære dag.
- Bo Green Jensen.
Om at vandre Husråd
Den eneste fejl ved at vandre en tur er, at vejene altid forgrenes, og alle de skæbner, som ligger på lur, umuligt vil kunne forenes.
Så går man en tur, bør man splittes i to, så ofte Ens vejbane kløftes, – og senere mødes et sted, hvor i ro Ens splittede skæbner kan drøftes.
- Piet Hein.
Strandbillede
Forladtheds strand hvor alt er graat, og blankt og oliet vand uden vinde den tomme vej til andre kyster.
Slimede alger gror paa vandbunden, grøngraa og brune, og der ligger dynger af raadnende tang paa stranden.
Her på livets glemte sted staar skyerne stille, og sorte skyggefugle peger med spidse næb paa stedets øde,
mens deres hæse struber skratter mod strandens tørre, tomme baade.
*
Tagruder
Skyerne, skibene, store, sorte, de graa krigsflaader sejler forbi derude.
Og jeg staar her ved vinduet hos mine blomster, som søger lyset og kryber under ruderne.
*
Sen eftermiddag
Det er sen eftermiddag. Mennesker staar, som om de lyttede.
*
Skæbnesang
Jeg hører en underlig sang fra et vindue som en skæbne, der synger med udslaaet haar i den iskolde gade.
- Ole Sarvig.
God weekend ditto ;)
mvh Simon
|
|
|
|