0
registrerede
80
gæster og
1290
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Poetisk fryd..
|
Hej RM..
Wolfgang Büschers Berlin-Moskva fik i dag et hjem, som udgangspunkt for en lille spadsurtæer på langs, det ska’ nok blie en yndig tur, har jeg fornemmelsen af..;)
Og det er jo ikke fjernt fra ture med Jac, ja faktisk ka’ jeg sige at jeg opnisses lidt, og at det gør godt i skroget – hvilket jeg her vil kvittere for med et par Kilpi’s:
Svedig drikker jeg min te på morgenbordet til en solhed dag og nyder hver eneste dråbe. Jeg lufter min eksistens ud over dette landskab. Myggene og bremserne elsker mig, drikker maverne fulde, slingrer berusede af mit blod. Og når man spiller „Skovvioler” danser min sjæl fra ås til ås, snurrer i granernes toppe, svæver langs skovsøen på guldsmedens ryg. Men altid vender det fjols tilbage til denne krop. Hvad lokker ved forgængeligheden?
*
Dårlig vejr og høje græsser, på stien padder, mine kære klumper, på vagt foran haven. Ved stensoklen de vagtsomme hugorme, den ene sort, den anden grønlig, ved trappen de hjælpsomme nælder. Om natten flagermusens armé. Og når jeg skriver, min stolthed: tre bjørnekloer der giver vinduet bag mit ryglæn dækning. De læser i smug over min skulder hvad jeg skriver om dem.
- Eeva Kilpi.
Den kvinde ér da vidunderlig - komplementær med Jac..;)
Nisselige weekendhilsner! Simon
|
|
|
|