0
registrerede
82
gæster og
1072
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Poetisk fryd..
|
Hej i nattehjørnet
Jeg tror, jeg længes ligesom dig efter bare et lillebitte hvidt drys fra oven. Det ville gøre godt og glad. Vi må boltre os i sneen her i mellemrummet, danse lidt skøjtedans og snevals i sneord lige indtil det forhåbentlig meget snart også bli'r muligt. Sne sne, kom nu snart, vi har ventet længe, vi vil ud og boltre os på de hvide enge ... :)))
Her vil jeg byde op til en stille dans i natten med Morten Chemnitz' sneord og vinterlige digte:
Der er kun en let vind nu i de bladløse træer. Det mælkede hvide i horisonten i den ellers blå himmel. Vinteren i den gennemtrængende frost.
Vinteren over vandet og i det lysere blå over. I måden dagen begynder med solen mod muren i gården og kulden fra gaden.
I vinteren med vinterens sollys henover. Over for havet.
Over husene som kaster lyset tilbage. Solen i de lange flænger i de lette flader af let is.
I isklumperne i solen solen.
I de tynde vinterstængler lavt over jorden den lette sne. I skylaget og under krattet inden havnen. Sneen i det hårde vintergrønne også. Som et tyndt lag udenom. Det hvide som ligger i barkens hulninger.
Det første af dagens tætte gule løftet mod dagen. Den tunge dug i solen om morgenen med græsset. De sidste tjavset hvide blomster ind mod muren. Selv i solen det voldsomme alene. I bladene foran. Den gule raslen lidt dæmpet igennem I de høje og bladløse træer. Det hvide hvidt i det matgrønne og grå.
Krusninger i barken af det mindste blå. Og foran havet. Det gule og næsten vintergrå græs. De sorte meget tynde grene som hænger mod jorden.
Et spinkelt mørke mod det klare dagslys. I græsset.
Nisseligst og i valsetakt RoseMarie
|
|
|
|